Hij heeft veel ideeën, maar de tijd om het uit te werken ontbreekt, vertelt Simon Doorn. Sinds hij in april 2023 de hulp van Gert-Jan inschakelde, zijn echter inmiddels al verschillende ideeën gerealiseerd. Twee websites (Doorn Automatisering & Digi-Process) werden vernieuwd en er wordt gewerkt aan vacatureteksten en een social media campagne. Doorn: „Gert-Jan heeft de juiste kennis en kunde om ons te begeleiden op het gebied van marketing.”
Via LinkedIn kwam Doorn in contact met Gert-Jan. „Ik zocht een marketing ZZP’er die ons kon helpen met onze marketing en kwam bij Gert-Jan uit. Met hem had ik al vrij snel het gevoel op dezelfde golflengte te zitten.
In het begin zaten we vrij intensief aan tafel. We zetten de missie en visie op papier en dachten een communicatiestrategie uit. Daarbij hielden we oog voor onze twee doelgroepen: de bestaande klanten en de nieuwe klanten.”
Eén verhaal in communicatie
De twee bedrijven die Doorn onder zijn leiding heeft, een automatiserings- en softwarebedrijf, kregen een vernieuwde website. „Er kwamen heel veel positieve reacties op. De communicatie-uitingen zoals de website en visitekaartjes zijn voor ons heel belangrijk. We hebben geen winkel waar onze klant naar toe komt. Wij gaan de meeste tijd bij de klant langs.
We ontdekten dat het belangrijk is om dan hetzelfde uit te stralen als in onze communicatie. Sta je op de website in driedelig pak en kom je op locatie in een spijkerbroek aan, dan gaat het mis. We proberen één verhaal naar de klant te laten brengen.”
Ook aandacht voor lange termijn
Ook voor de lange termijn zijn ideeën uitgezet, zoals het opzetten van een periodieke nieuwsbrief. „Het idee is dat Gert-Jan voor langere tijd aan ons bedrijf verbonden blijft. Hij kent het reilen en zeilen van onze organisatie.
Ik denk dat het helpt dat wij beiden een christelijke identiteit hebben. Qua normen en waarden hebben we hetzelfde vertrekpunt. Dat maakt het makkelijker om na te denken over de manier waarop we willen communiceren.”
Meebewegen met de ondernemer
Wat Doorn vooral waardeert aan de samenwerking met Gert-Jan is dat de marketeer meebeweegt in zijn bedrijf. „We hebben het druk en moeten soms prioriteiten stellen. Gert-Jan moet daardoor weleens langer wachten op een antwoord, maar dat accepteert hij. Hij houdt rekening met de ondernemer. Ik ben blij dat ik hem heb leren kennen.”
Tekst: UNIECK communicatie