Krachtige e-mailmarketing voor Makelaar André

Krachtige e-mailmarketing voor Makelaar André
  • oktober 10, 2024

Heeft Makelaar André snel een mailing nodig, dan springt Gert-Jan zo even bij. ‘Juist mailingen die inspelen op de actualiteit, werken heel goed,’ vertelt de huizenverkoper. Voor het opzetten van mails had André zelf geen tijd. De marketinghulp is daarom een fijne ondersteuning voor hem. ‘De kracht van Gert-Jan zit hem in het één op één contact.’

Via LinkedIn kwam André met Gert-Jan in aanraking. ‘Ik kwam een bericht van hem tegen en had het idee dat we wat voor elkaar konden betekenen. Ik wilde graag een stukje herkenbaarheid creëren in mijn marketing en email-marketing opzetten. Daar had ik m’n ideeën voor, maar de tijd ontbrak me om het goed te organiseren. De hulp van Gert-Jan kwam me daarom goed van pas.

Ik was net overgegaan naar een nieuw mailingsysteem. Dat moest opnieuw vormgegeven worden. Op basis van mijn input is Gert-Jan aan de slag gegaan. De mailing is geautomatiseerd en Gert-Jan zorgde ervoor dat we de ontvangers een jaar konden volgen en informatie krijgen over hun aankoop- en taxatieproces. Zo proberen we het als makelaarskantoor kleinschalig steeds beter te doen.”

Snel reageren waar nodig

Nu Gert-Jan bij het makelaarskantoor betrokken is, kan hij snel even bijspringen. En dat blijkt goed uit te werken. ‘Op een woning die te koop stond, kreeg ik enorm veel animo,’ vertelt André. ‘Zo’n 70 personen hadden zich ingeschreven voor een bezichtiging. Uiteindelijk is de woning naar één van hen gegaan. Voor al de andere geïnteresseerden zette Gert-Jan een mailing op met de boodschap: ‘Je bent waarschijnlijk nog steeds op zoek naar een huis. Heb je hulp nodig bij deze zoektocht of de taxatie van een huis? Dan kan André je daarbij helpen.’

De mailing leverde vervolgens weer reacties op en een klant waar ik een paar taxaties voor mocht uitvoeren. Zo’n incidenteel bericht werkt dus heel goed. En het is heel fijn dat ik nu iemand heb die ik op zo’n moment kan inschakelen.’

Zelfde bedrijfsfilosofie

‘Gert-Jan zit er op dezelfde manier in als ik. We hebben allebei dezelfde bedrijfsfilosofie. Hij zet een mailing helemaal voor me klaar, ik hoef alleen nog maar akkoord te geven. Dat vind ik een fijne manier. Niet te veel woorden eraan geven, maar werken op basis van vertrouwen.

Gert-Jan denkt gewoon mee en schakelt makkelijk. Hebben we snel iets van elkaar nodig, dan gaat dat via WhatsApp. Zorgvuldigere informatie delen we via de mail.

Gert-Jan zijn kracht zit, denk ik echt in het één op één contact. In een klein bedrijf zoals ik heb, kan hij het hele proces zien. Dat komt de samenwerking ten goede. Het idee is dat Gert-Jan binnenkort ook een dagje met me meeloopt, zodat hij de sfeer van mijn werk kan proeven. Dat helpt hem weer om het gevoel van mijn makelaarskantoor over te brengen in de mailings.

Blog Post

Gerelateerde posts

Hoe maak je als mkb'er een marketingstrategie praktisch? [7 stappen]

maart 8, 2024
In mijn vorige blog gaf ik al aan dat veel bedrijven geld verspillen aan marketingstrategieën. Ik heb dit helaas ook...

De 6 meest onderschatte marketing middelen voor het mkb!

september 19, 2024
Regelmatig kom ik ondernemers tegen die het hebben over online marketing, en dan is de vraag vaak: "Kun jij iets met...

Marketeer in dienst versus marketing ZZP’er

augustus 17, 2023
Wil je groeien door middel van meer goede leads via online marketing? Dan is het tijd om te investeren in een...