Meer zichtbaarheid voor Q-Interior dankzij een strategische aanpak

Meer zichtbaarheid voor Q-Interior dankzij een strategische aanpak
  • december 10, 2024

Lean, eigenaar van Q-Interior, kende Gert-Jan al persoonlijk, dus de keuze om samen te werken was snel gemaakt. De reden van deze samenwerking? Lean wilde graag de naamsbekendheid van zijn bedrijf Q-Interior vergroten. “Ik merkte dat ik vooral klanten kreeg via mond-tot-mondreclame. Dat is natuurlijk mooie reclame, maar het zorgde voor een wisselende stroom aan opdrachten. Ik wilde een meer constante stroom aanvragen en meer zichtbaarheid voor mijn bedrijf”, legt Lean uit.  

Samen naar een strategie  

Gert-Jan begon met het opstellen van een heldere strategie, waar staat Q-Interior nu, waar willen we naartoe en hoe bereiken we dat doel? “Gert-Jan is heel sterk in meedenken en kijken naar het grotere plaatje. Hij helpt bepalen waarom jouw bedrijf uniek is en waarom klanten voor jou moeten kiezen.” zegt Lean.  

De keuze wordt gemaakt om vooral in te zetten op LinkedIn, het platform dat perfect paste bij Lean's doel om zijn zichtbaarheid te vergroten. Gert-Jan zette een gestructureerde aanpak op, hij zorgde voor een duidelijke strategie, voor een professionele digitale brochure en enkele updates aan de website van Q-Interior.  

Resultaat via LinkedIn

Sinds de focus op LinkedIn heeft Lean al duidelijke resultaten geboekt. “Veel meer mensen zien nu wat mijn bedrijf doet. Ik krijg reacties van mensen via LinkedIn. Er is bijvoorbeeld een opdracht binnengekomen, diegene had via iemand anders mijn LinkedInprofiel gezien en was enthousiast over mijn werk. Die zichtbaarheid op LinkedIn is echt belangrijk voor mijn bedrijf,” aldus Lean.  

Ook benaderde een ander hem direct via LinkedIn, wat leidde tot een nieuwe samenwerking. “Zonder deze zichtbaarheid en de strategische inzet van Gert-Jan was deze opdracht nooit op mijn pad gekomen.”

Persoonlijk en betrokken  

Lean waardeert vooral de persoonlijke aanpak van Gert-Jan. “In het begin hebben we veel contact gehad om de strategie te bepalen. Die brainstormsessies waren heel waardevol. Daarnaast is Gert-Jan altijd goed bereikbaar en werkt hij heel gestructureerd. Je weet precies wat je aan hem hebt,” vertelt hij.  

Gert-Jan’s kracht ligt volgens Lean in het strategisch denken en het vertalen van sterke punten naar een concrete marketingaanpak. “Hij denkt echt met je mee en weet precies hoe je jouw unieke waarde kunt overbrengen naar je doelgroep.”  

Lean zou Gert-Jan zeker aanraden aan andere ondernemers. “Als je niet precies weet waar je staat of hoe je jouw onderscheidend vermogen in de markt kunt zetten, dan is Gert-Jan degene die je daarbij kan helpen. De investering die je doet in zijn aanpak, levert echt iets op. Het is die investering zeker waard.”

 

Blog Post

Gerelateerde posts

5 redenen voor mkb om aandacht te besteden aan heldere boodschap

november 2, 2023
Als ondernemer ben je waarschijnlijk vanuit passie begonnen. Je kunt uren praten over je product of dienst, en je...

Begin met online marketing voor jouw mkb bedrijf | 10 stappen

juli 19, 2023
Je bent waarschijnlijk overtuigd van de kracht van online marketing en wilt ermee aan de slag. Maar hoe zet je online...