Diensten

E-mail marketing

Als ondernemer wil je groeien. E-mailmarketing wordt vaak onderschat. Maar waarom denk je dat alle grote bedrijven e-mails sturen? Omdat het werkt! Heb je zelf geen tijd of kennis om dit goed op te zetten? Ik help je bij het ontwikkelen van een effectieve e-mailstrategie, zodat jij je kunt focussen op andere verantwoordelijkheden.

Herken je dit als ondernemer?

  • Wil je online marketing effectief inzetten om zo te kunnen groeien met je onderneming?
  • Je bent druk en je hebt geen tijd om je te verdiepen in e-mail marketing. 
  • Je gelooft dat e-mail marketing je zou kunnen helpen.
Email marketing

E-mail marketing

Waarom krijg je regelmatig marketing e-mails? Omdat e-mailmarketing werkt. Helaas zijn veel e-mails ‘spam’. Dat is vervelend. Graag kijk ik samen met jou naar een effectieve e-mailmarketingstrategie die wél bijdraagt aan de doelen van jouw klanten én jou meer omzet oplevert.

 

 

Ervaring van een klant

Heeft Makelaar André snel een mailing nodig, dan springt Gert-Jan zo even bij. ‘Juist mailingen die inspelen op de actualiteit, werken heel goed,’ vertelt de huizenverkoper. Voor het opzetten van mails had André zelf geen tijd. De marketinghulp is daarom een fijne ondersteuning voor hem. ‘De kracht van Gert-Jan zit hem in het één op één contact.’

 

Makelaar-Andre-in-Alblasserdam-1

Klanten die je zijn voorgegaan

ErfGoed
digi process
Doorn
Makelaar andre
Mawi tegels
BCRO

3 stappen naar meer leads & zichtbaarheid

Het is mogelijk om éénmalig project te doen of om echt gezamenlijk een partnership aan te gaan. Dit bespreken we in stap 2. 

 
1

Neem contact op

In dit gesprek bespreken we jouw uitdagingen. En kijken we of we bij elkaar passen.

2

Praktisch plan maken

Vervolgens maak ik op basis van dit gesprek een plan. En we komen tot een akkoord.

3

Boek online resultaat

We voeren het plan uit. Dit eerste leads zullen al snel via je online kanalen komen.

Veel gestelde vragen over E-mailmarketing

Mis je een vraag? Laat het mij weten. 

E-mailmarketing is het maken van e-mails gericht aan potentiële klanten, bestaande klanten of andere partners. Het is een laagdrempelige manier om contact te leggen en één van de goedkoopste en meest effectieve marketingmiddelen. 

E-mailmarketing kost relatief gezien heel weinig. Als je het zelf doet, is het gratis. Gebruik je een e-mailpakket zoals Mailchimp, dan betaal je bijvoorbeeld 12 euro per maand.

Huur je iemand in, dan zijn de kosten hoger. Stel dat je een eenvoudige marketingcampagne opstelt met bijvoorbeeld twee e-mails per maand en een automatische workflow. Dan ben je met een paar honderd euro al snel klaar.

Maar, zoals je begrijpt, hangt het af van de situatie.

E-mailmarketing is belangrijk omdat het een laagdrempelige manier is om in contact te komen met je doelgroep en/of klanten. 

Potentiële klanten kun je tips, ideeën en aanbiedingen sturen. Zolang het maar relevant is. Doordat ze je zien, blijf je beter in het hoofd van de potentiële klant hangen. En daarom is het enorm belangrijk. 

Tegelijkertijd kun je ook je klanten makkelijk informeren en met extra informatie voorzien. Ook kun je denken aan het verkopen van extra producten van extra producten van klanten.  

 

Er zijn andere experts die veel meer kennis over dit onderwerp hebben dan ik. Maar ik ben AI steeds meer aan het toepassen. Het is een zoektocht naar de juiste manier van werken.

Waarom zou ik AI sowieso inzetten?

  • Genereren van ideeën
  • Structureren van de tekst
  • Controleren van teksten

Let er echter op dat je niet de hele tekst door AI laat schrijven. Het mist dan vaak de persoonlijke visie van jou als ondernemer en kan erg standaard overkomen.

Er zijn manieren om een goede tekst te schrijven met behulp van AI, maar dat vereist wel wat studie. Zorg er altijd voor dat AI je assisteert en niet je werk volledig overneemt.

Ik werk altijd vanuit een strategie: wie is je doelgroep en wat is je boodschap? Vervolgens bepalen we samen of contentmarketing voor jou op dit moment de beste oplossing is. Als budget geen issue is, zou ik altijd adviseren om in te zetten op contentmarketing.

Maar vaak help ik klanten eerst om andere zaken op orde te brengen voordat we met content aan de slag gaan. In sommige gevallen werk ik samen met een interne tekstschrijver. Dat is zelfs beter, omdat die het bedrijf veel beter kent. Ik help dan om de teksten te verbeteren en om ze strategisch in te zetten met de juiste onderwerpen. 

Ik zit in Nieuwegein, maar heb ook een kantoor in Veenendaal.