Implementatie & voorbereiding online marketing
Herken je dit als ondernemer?
- Wil je online marketing effectief inzetten om zo te kunnen groeien met je onderneming?
- Er zijn veel marketingtools, maar welke werken nu voor jouw organisatie?
- Je mist kennis over online marketing en/of je bent te druk om je daar verder in te verdiepen.
- Je zoekt een gestructureerde aanpak om zo de online marketingactiviteiten te meten en te verbeteren.
- Je boodschap is vooral gericht op jou en niet op je potentiële klant. Hier liggen mogelijk kansen.
Implementatie marketing basis + voorbereidingen
Het doel is voor veer ondernemers hetzelfde, namelijk omzetgroei. De uitdaging is vaak ook hetzelfde, namelijk: geen tijd & kennis voor online marketing, maar je gelooft dat er wel kansen liggen.
De weg er naartoe is verschillend. In deze fase kijken we naar de platformen (bijv. website, social media, e-mail), kijken we conversies kunnen meten en doen we al een aantal tests om al een beetje data te verzamelen.
Platformen, meten & testen en voorbereidingen
De strategie is in fase 1 bepaald. De uitkomsten gebruiken we om de online marketing effectief in te richten. Dit wordt hieronder toegelicht. Deze fase neemt ongeveer 2 maanden in beslag en zal tussen de 3.500 en 5.500 euro kosten, afhankelijk van wat er nodig is.
Stel dat we samen hebben geconstateerd dat er eerst een nieuwe website nodig is, dan zal dit proces meer tijd en geld kosten.
Platformen
De platformen moeten goed staan op het moment dat we met onze campagnes er verkeer naartoe leiden. Denk aan:
- Nieuwe website of website optimaliseren
- Google Ads instellen.
- Social media profielen aanpassen
- E-mail templates & E-mail flows klaarzetten.
- En andere dingen die we in fase 1 tegenkomen.
Meten & testen
Allereerst willen we zorgen dat we de KPI's die we in fase 1 hebben vastgesteld, ook kunnen meten. Hierdoor kunnen we sturen en bijvoorbeeld de platformen en campagnes verbeteren.
Ook doen we al een aantal tests met marketingtactieken die we willen toepassen. Wat we hierin kunnen doen is afhankelijk van de mogelijkheden.
Voorbereidingen
We willen campagnes gaan maken die omzetgroei gaan opleveren. Deze campagnes moeten we goed voorbereiden. Dus we doen in deze fase eerst: een workshop zoekwoordenonderzoek en een content mapping sessie. Daarin kijken we welke ideeën er allemaal zijn en een gedeelte daarvan gebruiken we voor de eerste campagne.
Ook treffen we de eerste voorbereidingen voor de eerste campagne.