SEA-Marketing
Herken je dit als ondernemer?
- Wil je online marketing effectief inzetten om zo te kunnen groeien met je onderneming?
- Je bent druk en je hebt geen tijd om je te verdiepen in SEA marketing / Betaalde campagnes via Google.
- Je staat open voor nieuwe ideeën die jou kunnen helpen met het verhogen van de omzet.
Wat betekent SEA-Marketing voor jou als mkb-ondernemer?
- Direct zichtbare resultaten
- Gerichte doelgroep
- Flexibel Budgetbeheer
- Meetbare resultaten
- Concurrentievoordeel
Voordat je aan de slag gaat met online marketing, adviseer ik altijd om je doelgroep, boodschap en strategie helder te hebben.
Klanten die je zijn voorgegaan
3 stappen naar meer leads & zichtbaarheid
Het is mogelijk om éénmalig project te doen of om echt gezamenlijk een partnership aan te gaan. Dit bespreken we in stap 2.
Neem contact op
In dit gesprek bespreken we jouw uitdagingen. En kijken we of we bij elkaar passen.
Praktisch plan maken
Vervolgens maak ik op basis van dit gesprek een plan. En we komen tot een akkoord.
Boek online resultaat
We voeren het plan uit. Dit eerste leads zullen al snel via je online kanalen komen.
Veel gestelde vragen over SEA-marketing
Mis je een vraag? Laat het mij weten.
SEA staat voor Search Engine Advertising. Dit gaat meestal over adverteren via Google Ads.
Je kiest zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden (en waarop gezocht wordt). Vervolgens ga je daarop adverteren. Zo zien mensen die bijvoorbeeld op jouw type product zoeken jouw advertentie.
Met SEA zijn er twee elementen die geld kosten. Het eerste element is het inhuren van een marketingbureau of een ZZP'er. Het is verschillend wat zij hiervoor rekenen. Ik verwerk dit meestal in een abonnementsvorm samen met een aantal andere marketingelementen, omdat ik geloof dat de combinatie van marketingtactieken het verschil maakt.
Daarnaast betaal je kosten aan Google voor het adverteren. Met een paar honderd euro per maand kun je al goed adverteren (afhankelijk van je doelen).
Ik adviseer om eerst een testperiode in te lassen voordat je veel budget in Google Ads investeert.
De effectiviteit van SEA hangt af van het type organisatie. Als ZZP'er zou ik het niet zo snel inzetten, maar voor een webshop bijvoorbeeld juist wel.
Met SEA genereer je uiteindelijk bezoekers naar je website. Daarom is het belangrijk om de kwaliteit van deze bezoekers te checken en te zorgen dat je website goed is ingericht.
SEA is een handig middel voor de korte termijn. Maar omdat je continu moet blijven investeren in SEA, blijf je ook kosten maken. Daarom adviseer ik om daarnaast tijd en energie in SEO te steken. Met SEO kun je op de langere termijn automatisch bovenaan in Google komen.
Je kunt prompts (opdrachten voor AI) gebruiken om advertentieteksten te laten schrijven. Daarnaast komt Google zelf ook met aanbevelingen vanuit AI.
Let er wel op dat de input van hoge kwaliteit moet zijn om kwalitatieve teksten te krijgen.
Ik werk altijd vanuit een strategie: wie is je doelgroep en wat is je boodschap? Vervolgens bepalen we samen of contentmarketing voor jou op dit moment de beste oplossing is. Als budget geen issue is, zou ik altijd adviseren om in te zetten op contentmarketing.
Maar vaak help ik klanten eerst om andere zaken op orde te brengen voordat we met content aan de slag gaan. In sommige gevallen werk ik samen met een interne tekstschrijver. Dat is zelfs beter, omdat die het bedrijf veel beter kent. Ik help dan om de teksten te verbeteren en om ze strategisch in te zetten met de juiste onderwerpen.
Ik zit in Nieuwegein, maar ik heb ook een kantoor in Veenendaal.