Diensten

Marketingstrategie en -plan

Als ondernemer wil je groeien. Maar voordat je allerlei geld aan marketing uitgeeft, is een goede marketingstrategie essentieel. Anders verspil je geld, en dat wil je niet. Ik kan je daarbij helpen.

Herken je dit als ondernemer?

  • Wil je online marketing effectief inzetten om zo te kunnen groeien met je onderneming?
  • Je hebt geen flauw idee waar je moet beginnen en zoekt een gids die je daarbij helpt. 
  • Je staat open voor nieuwe ideeën die jou kunnen helpen met het verhogen van de omzet. 
Koppeling strategie en en marketinguitvoering
Marketing Strategy

Wat is een goede marketingstrategie?

De basisprincipes zijn voor elk bedrijf hetzelfde: wat is de strategie van je bedrijf, wie is je doelgroep en wat is de boodschap naar je doelgroep? Voor mij is dit fase 1 voor iedere klant. [Zie hier meer uitleg]
 
Als je dit proces goed aanpakt, verloopt het verdere proces soepeler. Het schrijven van teksten gaat makkelijker en de euro's die je aan marketing uitgeeft, worden veel effectiever besteed.

 

Klanten die je zijn voorgegaan

ErfGoed
digi process
Doorn
Makelaar andre
Mawi tegels
BCRO

3 stappen naar meer leads & zichtbaarheid

Het is mogelijk om éénmalig project te doen of om echt gezamenlijk een partnership aan te gaan. Dit bespreken we in stap 2. 

 
1

Neem contact op

In dit gesprek bespreken we jouw uitdagingen. En kijken we of we bij elkaar passen.

2

Praktisch plan maken

Vervolgens maak ik op basis van dit gesprek een plan. En we komen tot een akkoord.

3

Boek online resultaat

We voeren het plan uit. Dit eerste leads zullen al snel via je online kanalen komen.

Veel gestelde vragen over Strategische Markerting

Mis je een vraag? Laat het mij weten. 

Strategische marketing gaat over jouw boodschap en je doelgroep. Daarnaast denk je strategisch na over waar je naartoe wilt, zodat je consistent zichtbaar wordt bij je doelgroep.

De kosten voor een goede basis van je marketing heb ik in deze blog toegelicht. 

Dit is het belangrijkste onderdeel van marketing. Als je dit niet goed aanpakt, wordt je marketing ineffectief. Hierdoor verspil je geld, en dat is nergens voor nodig.

AI kan je helpen om nieuwe ideeën te genereren voor de basis van je marketing, of om meer inzicht te krijgen in je doelgroep.

Maar uiteindelijk gaat het erom wat er in jouw hoofd zit en wat bij jouw product of dienst past. Die informatie krijg je door met elkaar te sparren.

Ik werk altijd vanuit een strategie: wie is je doelgroep en wat is je boodschap? Vervolgens bepalen we samen of contentmarketing voor jou op dit moment de beste oplossing is. Als budget geen issue is, zou ik altijd adviseren om in te zetten op contentmarketing.

Maar vaak help ik klanten eerst om andere zaken op orde te brengen voordat we met content aan de slag gaan. In sommige gevallen werk ik samen met een interne tekstschrijver. Dat is zelfs beter, omdat die het bedrijf veel beter kent. Ik help dan om de teksten te verbeteren en om ze strategisch in te zetten met de juiste onderwerpen. 

Ik zit in Nieuwegein, maar ik heb ook een kantoor in Veenendaal.